Ik bezit een 2020 VN met ongeveer 75.000 mijl op de teller en woon in San Antonio, Texas. Een paar weken geleden stopte mijn airconditioning met het blazen van koude lucht, dus bracht ik hem naar de dealer voor een airconditioningdiagnose, wat me $250 kostte (in plaats van hun gebruikelijke $170). Ze gaven me een offerte van $2.100 voor de reparatie, die voornamelijk bestond uit $1.850 aan arbeidskosten (8,5 uur).
Ik sprak met de technicus, die zei dat hij de standaard airconditioningtests had uitgevoerd en dat alles prima werkte. Vervolgens liet hij me zijn diagnosescherm zien waarop de EVAP - Evaporative Vapor Pressure sensor -2 graden Celsius (28 graden Fahrenheit) aangaf, wat ver afweek omdat de omgevingstemperatuur 53 graden Fahrenheit bedroeg. Vanwege deze onjuiste lage meting van de sensor blaast de airconditioning geen koude lucht.
De technicus zei dat hij, om bij de sensor te komen om deze te vervangen, het hele dashboard uit elkaar zou moeten halen, vandaar de hoge offerte voor de arbeidskosten. Hij merkte ook op dat hij de sensor van buitenaf kon loskoppelen (zonder het hele dashboard uit elkaar te halen) en een nieuwe kon aansluiten om te bevestigen dat de sensor inderdaad defect was. Hij zei ook dat defecte EVAP-sensoren vaak voorkomen bij sommige N-voertuigen en ook bij Hyundai Tuscans.
Heeft iemand dit meegemaakt of de sensor zelf vervangen?
Ik sprak met de technicus, die zei dat hij de standaard airconditioningtests had uitgevoerd en dat alles prima werkte. Vervolgens liet hij me zijn diagnosescherm zien waarop de EVAP - Evaporative Vapor Pressure sensor -2 graden Celsius (28 graden Fahrenheit) aangaf, wat ver afweek omdat de omgevingstemperatuur 53 graden Fahrenheit bedroeg. Vanwege deze onjuiste lage meting van de sensor blaast de airconditioning geen koude lucht.
De technicus zei dat hij, om bij de sensor te komen om deze te vervangen, het hele dashboard uit elkaar zou moeten halen, vandaar de hoge offerte voor de arbeidskosten. Hij merkte ook op dat hij de sensor van buitenaf kon loskoppelen (zonder het hele dashboard uit elkaar te halen) en een nieuwe kon aansluiten om te bevestigen dat de sensor inderdaad defect was. Hij zei ook dat defecte EVAP-sensoren vaak voorkomen bij sommige N-voertuigen en ook bij Hyundai Tuscans.
Heeft iemand dit meegemaakt of de sensor zelf vervangen?